op 3 cilinders lopen op gas AG SPI 2e type

4 reacties

Opgelost

Merk
Citroën
Model
Xsara Picasso
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.8 16V
Eerste inschrijving
januari 2004
Brandstof
LPG

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 20-01-2010 21:07

ik heb een probleem met een xsara picasso AG instalatie SPI 2e type dat die op 3 cilinders loopt op gas wanneer deze auto op benzine loopt is het goed loopt auto ook goed, hikt heel af en toe wat.

waneer je overschakelt op gas loopt ineens op 3 poten het volgende heb ik al gedaan:

* computer uitgelezen en er de volgende storing in samenhang van luchthoeveelheid toen andere map sensor ingezet probleem was er nog.

* auto op gas laten lopen gas toevoer dicht geknepen auto slat af dus goed

* de stekkers van de gas injectors 1 voor 1 los genomen en auto bleef lopen dus, gas injectors defect dus alle 4 de injectors vervangen.

* na het vervangen van de injectors bleef de auto op 3 cilinders lopen dus weer de stekkers 1 voor 1 los genomen en hij reageerde overal op behalve op nummer 2

maar loopt de auto stationair voel je injector tikken en met proeflampje knippert lampje ook dus spanning goed

* stekkers van de 2e en 3e cilinder opgedraaid en probleem zat nog steeds in de 2e cillinder

* de gasinjectors omgedraaid van de 2e en de 3e probleem zat nog steeds in de 2e cillinder

* het slangetje van de gas injector van van de 2e cillinder dicht geknepen reageerde niet ( op de rest wel)

* het slangetje incl de het verdeel blok waar de slangetjes van gas aan zitten gedemonteerd en controleerd op verstoppingen en doorgeblazen maar nog steeds probleem bij 2e cillinder

* de bougie vervangen van de 2e cilinder nog steeds problemen

* compressie test gedaan allemaal rond de 10 bar dus goed

* CO test gedaan stationair is CO 4.50 en lambda 0.60 verhoogd toerental is de CO en lambda goed

weet iemand hier het probleem van?????????????