verdelerkappen steeds defect na ongeveer 2000km

5 reacties

Merk
Mercedes-Benz
Model
CL
Type
Onderwerp
Motorcode
4200 V8
Eerste inschrijving
januari 1996
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 10-04-2010 16:43

[153191]De motor stotterde en sloeg af .

Twee Beru- verdeelkappen en verdelers geplaatst en hij liep weer echt als nieuw .

Na ongeveer 2000km begon de wagen weer te stotteren en zag ik bij één verdeelkap vonkjes overvliegen bij de basis van één pen waar je een bougiekabel opsteekt ( door isolatiemateriaal heen ) ; bij de andere verdeelkap hoorde ik regelmatig een knetterend geluid .

Ik kreeg twee nieuwe (identieke) Beru-verdeelkappen , die ik dan monteerde ... hij liep wederom als nieuw .

Na nog eens ongeveer 2000 km begon de wagen opnieuw te stotteren en na inspectie onder de motorkap hoorde ik alweer vonken overspringen bij één der verdeelkappen , dus wéér de kappen die doorgeven ???

Vraag 1 :

Hoe zou dit komen ?

Vraag 2 :

a ) Ik veronderstel met het merk Beru absolute kwaliteit te hebben gekocht , klopt dit volgens julie ?

b) Klopt het dat Beru meer dan één "lijn" voor onderdelen heeft : een voor de toelevering aan de automerken zelf met de absolute originele onderdelen met het merk zelf op welke dan absolute perfecte kwaliteit is , en een voor de toelevering aan de autoshops enz waarbij de kwaliteit anders is ?

Vraag 3 :

Volgens een persoon die garagechef is bij een officiële MB-dealer was dit probleem vroeger ook even geweest met de originele MB-delen , maar hiervoor zijn de originele MB-delen aangepast ... is jullie daar iets over bekend ?

Wie weet raad ?

Dank bij voorbaat

Groeten