Geplaatst: 10-04-2010 16:43
[153191]De motor stotterde en sloeg af .
Twee Beru- verdeelkappen en verdelers geplaatst en hij liep weer echt als nieuw .
Na ongeveer 2000km begon de wagen weer te stotteren en zag ik bij één verdeelkap vonkjes overvliegen bij de basis van één pen waar je een bougiekabel opsteekt ( door isolatiemateriaal heen ) ; bij de andere verdeelkap hoorde ik regelmatig een knetterend geluid .
Ik kreeg twee nieuwe (identieke) Beru-verdeelkappen , die ik dan monteerde ... hij liep wederom als nieuw .
Na nog eens ongeveer 2000 km begon de wagen opnieuw te stotteren en na inspectie onder de motorkap hoorde ik alweer vonken overspringen bij één der verdeelkappen , dus wéér de kappen die doorgeven ???
Vraag 1 :
Hoe zou dit komen ?
Vraag 2 :
a ) Ik veronderstel met het merk Beru absolute kwaliteit te hebben gekocht , klopt dit volgens julie ?
b) Klopt het dat Beru meer dan één "lijn" voor onderdelen heeft : een voor de toelevering aan de automerken zelf met de absolute originele onderdelen met het merk zelf op welke dan absolute perfecte kwaliteit is , en een voor de toelevering aan de autoshops enz waarbij de kwaliteit anders is ?
Vraag 3 :
Volgens een persoon die garagechef is bij een officiële MB-dealer was dit probleem vroeger ook even geweest met de originele MB-delen , maar hiervoor zijn de originele MB-delen aangepast ... is jullie daar iets over bekend ?
Wie weet raad ?
Dank bij voorbaat
Groeten