Geplaatst: 23-12-2008 20:23
[118279]heb een golf 4 variant 1.9 tdi staan. als ik hem gewoon warm laat draaien niks aan de hand.
als ik ga rijden dan loopt de temperatuur soms op tot 110 graden en spuit de koelvloeistof via het overloopje uit het expansievat.
de meter op het dashbord blijft op 90 graden staan maar op de snap-on wordt hij 110 graden onder het rijden. stationair blijft hij goed en slaat de vetilator aan.
thermostaat vervangen en ook de temperatuurzender en waterpomp vervangen. en heb ook met een co snuffelaar gemeten en geeft aan dat de koppakking heel is maar dit is natuurlijk bij stationair lopen.
wie kan mij hier mee verder helpen??? en waarom zou hij niet rijwind gekoeld worden???