Geplaatst: 10-01-2010 10:57
[145466]Geachte lezers,
We hebben een probleem met een 307 2.0HDI die perfeckt loopt en start als het boven nul is maar als het ook maar iets vriest niet meer loopt,we zijn er eigelijk al 2 winters mee aan het stoeien,er staan geen foutcodes in en hij is ook al eens bij de peugeot geweest,toen klopte de syngronisatie niet omdat de nokkenas sensor stuk zou zijn,ze waren er van overtuigd dat dit het was,dus nieuwe erin maar toen was de kouw afgelopen,maar nu hebben we de auto terug,stond dus vorige week buiten en liep niet,ik vond hem te traag rondgaan dus eerst een nieuwe accu erin,maar hij bleef te sloom,nieuwe startmotor erin ,bleek een zwaardere voor te zijn,hij gaat nu snel genoeg rond maar slaat niet aan,gebeld met peug en die zijden vernieuw de krukas sensor,dit gaf geen resultaat,heb de goei stiften er uit gehaald en zijn allen goed en de auto gloeid ook,heb de retour leidingen van de verstuivers er afgehad en die druppelen allemaal het zelfde,ook de temp sensor is vernieuwd,ik krijg brandstof op de verstuivers,heb massa punten nagelopen,heb kabels nagelopen,maar de auto start niet,als je een min of 3 achter elkaar doorstart springt hij ineens aan en geen rookwolk,zet je hem af start hij meteen weer,duw je hem aan met een paar man loopt hij meteen,het vreemde vond ik dat de gloeistiften helemaal droog waren dus ik wou gaan meten of ik op de verstuivers spanning kreeg,maar hij stond inmiddels 1 uur in de verwarmde werkplaats en met het starten sloeg hij ineens weer aan en loopt dan ook gelijk goed,dus dan moet hij dus eerst weer een uur of 5 buiten in de kouw staan.Stel nu dat ik hier maandag geen spanning op krijg als de auto niet loopt waar zou ik dan moeten gaan zoeken.
Wie heeft er nog ideeën want ik weet het zo niet meer.
Vriendelijke groet,
Hans l