Geplaatst: 11-01-2010 23:05
[145625]Hallo,
Probleem met een 806. Auto kawam binnen voor onderhoud + opmerkoing van klant dat hij niet lekker liep.
meteen gezien dat darm naar MAP sensor over was. Nieuwe darm en klaar is... dacht ik...
Als de darm is aangesloten aan de MAP sensor valt hij stationair telkens stil. Maak ik de darm los en dek ik het gaatje af, blijft hij draaien.
Waarden van de MAP sensor zijn volgens mij goed. 5 v als contact opstaat. Start ik de wagen zakt deze meteen naar +-1,5 v. Zou zo moeten zijn volgens autodata.
Moet de ecu van die wagens soms gereset worden? Kan ik dat door bv iets af te koppelen? Ik heb nog niet kunnen proberen met mijn actia daar ik op een ww aan het wachten ben. (juist update gedaan) Ik weet niet of ik "binnen" geraak, om te resetten.
Iemand een idee?
Mvg, Mario