Geplaatst: 07-01-2010 20:55
[145259]Olieverbruik
Nadat de motor koud gestart is komt er een blauwe pluim rook uit.
Als de motor koud is rookt hij flink , als de motor warm wordt word de rook minder als er voor een stoplicht gewacht moet worden en men rijd aan dan komt er een flinke blauwe rook uit in de 1e en 2e versnelling eenmaal op snelheid valt het weer mee. Motor loopt perfect op 4 cilinders en heeft geen vermogensverlies.
Heb zelf misschien het idee dat de turbo inwendig olie lekt?
Iemand hier ervaring mee.