Geplaatst: 14-01-2010 20:22
[145868]Goedenavond,
Heb een ( voor mij onbekende klant en auto) Primera in de garage staan welke erg stottert en die praktisch niet op toeren komt. Smoort gewoon bij gasgeven.
Staionair draait hij eigenlijk gewoon goed maar zodra je gasgeeft is het mis.
Bij heel langzaam gasgeven krijg je hem op 4000 toeren
* Geen foutcodes in systeem, benzinedruk en opbrengst goed.
* Benzine lijkt schoon en niet gemengd met diesel
* LMM waarde binnen de eisen
* Injectietijd stat. 3 ms en loopt bij gasgeven op tot 6 ms
Bij staionair draaien pendelt de labda keurig maar bij gasgeven valt signaal praktisch naar nul. Laat je gas weer los dan pendelt hij weer dus lijkt mij geen defecte sonde
Volgens mij krijgt hij veels te weinig benzine.
Iemand nog een idee? Heb morgen nog een paar storingen staan en een beetje hulp is welkom ;-)