Koudstartproblemen ,overslaan van een cilinder tijdens koudstart

6 reacties

Merk
Peugeot
Model
206
Type
Onderwerp
Motorcode
19td DW8
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 17-01-2010 0:04

[146079]Hallo

Een klant komt met het probleem dat een wagen slecht start

Inderdaad, 's morgens bij de eerste start: gaat de motor slecht aan ook na 2X gloeien.Soms tot een minuut 'melken' totdat deze start. Het is net of 1cilinder tijdens deze start overslaat.

Tijdens het startproces komt er zwarte rook uit de uitlaat. Eenmaal gestart draait hij zeer goed, geen rook , geen haperingen, niet stotteren

De gloeiers heb ik uitgetest en waren goed, daarna dacht ik aan EGR problemen omdat de EGR helemaal vol zat. Daarom had ik dus een EGRreiniging gedaan van WYNN's en onderdruk naar EGR klep afgesloten.

Het resultaat is nog altijd niet verbeterd. Ik dacht aan de klepspeling maar zou het niet volgens een mecanicien die bij peugeot werkt (hij zegt dat hij nog nooit de klepspeling van een DW8 motor heeft moeten aanpassen.

Heeft iemand een idee en uitweg voor dit probleem

Alvast bedankt

Bert