Geplaatst: 26-01-2009 15:35
[120792]één injector was stuk en is onlangs vervangen door dealer in garantie,
vanaf toen was er een probleem met het vertrekken na start, wanneer wagen na korte rit of s morgens gestart wordt kan je geen gas geven, gaat gewoon niet in toeren soms duurt het 5 min soms 10 sec. (blijft keurig op 780 rpm )
Diagnose toestel ziet geen fouten, brandstofdruk als hij het doet is tussen de 230 bar en 300bar, eveneens zie je gaspedaalsignaal variëren als je gas geeft maar motor doet niets.
Ook wanneer het warm was en airco opstond stilvallen aan rood licht, volgens dealer normaal ( lol ).
Blauwe rook tijdens opwarmen,
Het vermogen komt pas vrij bij ongeveer 2200 tpm, maar ik twijfel of het wel een variabele turbo is ???
Luchtmassa sensor gereinigd, mapsensor gereinigd, egr afgesloten, smoorklep gecontroleerd, vacuüm nagekeken, diesel reiniger toegevoegd,
niets helpt,
Wat ook opgevallen is, wanneer auto op ongeveer 2200 tpm gehouden wordt ploft in uitlaat enkel tijdens opwarmen en soms een cilinder overslaat, maar valt bijna niet op.
Volgens mij gaat het probleem bij de injectoren liggen, maar voor ik ze eruit gooi en laat testen wil ik toch nog alle mogelijke opties proberen
wagen heeft nog maar 19000 km
alvast bedankt,