106 XSI, bij optrekken een klonk geluid alsof motor loszit

3 reacties

Merk
Peugeot
Model
106
Type
Onderwerp
Motorcode
1.4
Eerste inschrijving
januari 1994
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 19-01-2009 0:04

[120203]Hallo techneuten,

wanneer ik optrek (ook langzaam) hoor ik een KLONK geluid. als ik stop en dan weer achteruit rijdt, klonkt hij weer. Het lijkt net als of de motor los ligt wanneer hij dat geluid maakt. het zijn beste klappen.

tijdens het rijden is het net alsof 1 aandrijfas soms niet mee doet. hij trekt op dat moment ook erg naar links. Ook dan, tijdens het rijden KLONKT hij zo nu en dan.

Ik heb een aandrijfas er onder uit gehaald, maar optisch zijn er geen mankementen waar te nemen.

de homokineet kon ik zo uit de klos pakken (bak zijde) is dat normaal?

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Marcel Kloosterman