afslaan boven 3000 tpm

5 reacties

Merk
Peugeot
Model
406
Type
406
Onderwerp
Motor
Motorcode
2.0 hdi
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 06-11-2009 20:42

Hallo collega

Als je rijd en boven de 3000 tpm komt begint de moter in te houden, hij trekt wel door.

Op een gegeven moment slaat hij af en begint het storings lampje te branden.

Bij het uitlezen staat brandstofdruk te hoog, een code heb ik niet.

Wij hebben het brandstoffiter vernieuwd, er was geen slijpsel in te vinden.

De drukregelaar achter op de pomp is vernieuwd, druksensor in de hoge drukbuis is ook vernieuwd.

De verstuivers zijn getest, waarbij afwijkingen geconstateerd zijn, de oorzaak van het probleem kunnen wij niet verklaren dat het in de verstuivers zit.

Als je beneden de 3000 tpm blijft is het goed. Het is een bosch systeem, km stand 245.000.

Weet iemand misschien een antwoord.

Alvast bedankt.