(dis) bobine rookt op ax 1.1

4 reacties

Opgelost

Merk
Citroën
Model
AX
Type
AX
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.1
Eerste inschrijving
januari 1993
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 22-01-2010 20:25

probleem met een ax 1.1 met dis ontsteking,

auto komt hier op 2 cillinders aan , diagnosse binneste 2 cillinders kregen geen ontsteking.

ik ging er van uit dat de bobine

"gewoon" stuk was , dus 1 van de sloop gehaald , vervangen en geprobeerd te starten .

liep weer als nieuw ! , tewijl ik sta te kijken rookt die zelfde ook op

met het gevolg dat hij weer op 2 ( de 2 buitenste) cillinders loopt

toen ben ik gaan meten en kwam er achter dat op pen 1 van het module maar 2 volt stond en op contact moet dat min. 12 volt zijn

en een weerstand in de bougiekabels.

dus die vervangen en weer de bobine .

heeft een dag uitgehouden en nu weer het zelfde.

wat ik gecheckt heb:

# massa kabel van bak naar accu.

# bougiekabbels

# bougies

# systeem module

wie o wie heeft dit eerder gehad ?

zou graag dit willen oplossen.

en hoeveel werk is het om er weer een gewone rotor ontsteking van te maken ? dan ben ik van die K* dis ontsteking af

mvg .

auke