slecht stationair

4 reacties

Merk
Renault
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
1600 16v
Eerste inschrijving
januari 2003
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 22-01-2010 21:23

[146625]Beste renault kenners

even een vraag aan jullie

van een scenis heb ik de cilinderkop eraf gehad omdat de distributieriem was gebroken

cilinderkop is vervolgens bij een officieel revisiebedrijf gereviseerd

daarna de cilinderkop weer netjes gemonteerd en de distributie afgesteld met speciaal gereedschap van renault

Het volgende probleem doet zich nu voor

Motor start goed , maar loopt zeer beroerd stationair

wat ik daarna nog heb gedaan is bougies vervangen , en gasklephuis gereinigd

De viergastest is redelijk co 0,4 lambda 0,98

de motor loopt tot ongeveer 2000 toeren niet netjes ,daarna wel

de auto haalt ook tijdens het rijden wel zijn vermogen

Nu begin ik zelf te twijfelen of ik de nokkenassen toch niet heb verwisseld

Nu even voor de echte kenners Is dit wel mogelijk , of zijn ze niet te wisselen

of zijn ze eventueel hetzelfde

Kan me dit laatste niet meer herrinneren

wat me ook opvalt is dat de spruitstuk druk tijdens stationair op 450 mb staat

dit lijkt me dan ook wel wat veel , dacht dat dit ongeveer 300 mb moest zijn

Ben zelf geen renault monteur maar heb wel voldoende sleutel ervaring aan ander merk