Geplaatst: 22-01-2010 21:23
[146625]Beste renault kenners
even een vraag aan jullie
van een scenis heb ik de cilinderkop eraf gehad omdat de distributieriem was gebroken
cilinderkop is vervolgens bij een officieel revisiebedrijf gereviseerd
daarna de cilinderkop weer netjes gemonteerd en de distributie afgesteld met speciaal gereedschap van renault
Het volgende probleem doet zich nu voor
Motor start goed , maar loopt zeer beroerd stationair
wat ik daarna nog heb gedaan is bougies vervangen , en gasklephuis gereinigd
De viergastest is redelijk co 0,4 lambda 0,98
de motor loopt tot ongeveer 2000 toeren niet netjes ,daarna wel
de auto haalt ook tijdens het rijden wel zijn vermogen
Nu begin ik zelf te twijfelen of ik de nokkenassen toch niet heb verwisseld
Nu even voor de echte kenners Is dit wel mogelijk , of zijn ze niet te wisselen
of zijn ze eventueel hetzelfde
Kan me dit laatste niet meer herrinneren
wat me ook opvalt is dat de spruitstuk druk tijdens stationair op 450 mb staat
dit lijkt me dan ook wel wat veel , dacht dat dit ongeveer 300 mb moest zijn
Ben zelf geen renault monteur maar heb wel voldoende sleutel ervaring aan ander merk