tigra 1.6 geen vermogen

18 reacties

Opgelost

Merk
Opel
Model
Tigra
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
16xe
Eerste inschrijving
januari 1995
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 13-10-2008 16:22

Hoi,


Ik heb een vervelende tigra staan, de auto start goed, loopt na een tijdje wat onregelmatig stationair, en heeft geen vermogen over het gehele bereik.

Met uitlezen is te zien dat de voor-ontsteking erg snel en veel varieert. De auto kwam met een storing in de egr, deze is vernieuwd en komt niet meer terug. De klachten over weinig vermogen waren er toen ook al.

De temperatuur sensor hebben we vernieuwd, de driem timing gecontroleerd. Geen speling op poulie onderaan krukas.

De krukas sensor hebben we gewisseld maar geeft geen verbetering.

Map sensor geeft ook goede waarden aan in de ecu.


Als ik de nokkenas sensor eraf haal gaat de storingslamp branden en komt die storing er dan ook in, ik ga er dan vanuit dat deze dan ook zijn werk doet.

Verder heeft de motor goede compressie, alle 4 ruim voldoende.

Wat zou dit nou weer kunnen wezen.


Mvg peter