Geplaatst: 16-10-2008 9:08
[113505]Bij een Grand Vitara 3 Drs 2008, 1.9 DDIS, met 1500km op teller hebben we steeds het volgende:
het lampje van de roetfilter schiet te pas en te onpas aan. Bij het uitlezen komen we steeds op een volle roetfilter en moet er gereden worden op de snelweg om te kuisen en nadien is het lampje terug uit voor ongeveer een 300-350km. Na de reiniging blijft er ongeveer 13gr in de roetfilter zitten, wat volgens de voorschriften in orde is.
Nu is wel het feit dat de bestuurder een thuisverpleegster is, en dus wel steeds heel veel korte afstanden en veel stadsverkeer doet maar nooit snelwegen.
Hoe kunnen we dit probleem oplossen? Heeft er iemand nuttige tips? Er is het idee gerezen om de roetfilter te doorboren.
Dank bij voorbaat