Geplaatst: 18-01-2010 13:46
[146199]Hallo,
Het volgende problem bij een Partner 1.9d, als de motor gestart wordt (Koud of warm hetzelfde) gaat na een aantal seconden het motorstorings lampje branden.
Als ik dan het storingsgeheugen uitlees staat er de fout gloeisysteem in. Als ik meet op de gloeistiften dan blijft hij gloeien tot een 3 seconden na het contact te
hebben ingeschakeld (Lampje op dashboard blijft wel branden), dan gaat ie uit en gaat meestal na een 2 tal seconden het motorstoringslampje branden.
Dit gebeurt niet altijd. Soms moet je eerst een aantal meters gereden hebben voordat het lampje gaat branden. Vaak gaat het lampje onder het rijden ook uit om
vervolgens weer te gaan branden. Brandstof filter en temp sensor (Gaf een verkeerde waarde aan) zijn vervangen maar heeft geen resultaat gehad.
Denk zelf aan het gloeirelais maar om die zomaar te gaan vervangen lijkt me een dure oplossen.
gr Martin