601 Mercedes Motor in Ssangyong draait niet mooi

21 reacties

Merk
Mercedes-Benz
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
2300 D (601)
Eerste inschrijving
januari 1996
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 02-04-2008 16:55

[102036]Ik heb hier een SsangYong Musso met een oude Mercedes 601 motor in. De polie op de inspuitpomp voor de aandrijving van de vacuumpomp was afgesleten. We hebben alles gedemonteerd en vervangen en vanaf toen krijgen we de motor niet meer aan het lopen zoals het hoort. De motor schud,rammelt, rookt en draait precies niet op 4 cilinders. Als je de leiding naar eerste injector openzet valt hij stil... doe je dit bij de anderen, dan verandert er nauwelijks iets. We zijn reeds geruime tijd met dit geval bezig ! Tal van mogelijkheden van inspuitmoment zijn al geprobeerd zonder resultaat.

Volgende dingen zijn reeds gebeurd :

compleet nazicht en afstelling brandstofpomp bij Dieselcenter

compressietest : allen 30-32 bar

BDP controle met olie : teken op polie is correct

controle merktekens nokkenas

Wij monteren de,met pen geblokkeerde, pomp op 15 graden na BDP zoals voorgeschreven.

Wie heeft ervaring met deze dingen ? Wat kan er misgelopen zijn ? Alles lijkt zo logisch en toch geraken we er niet uit !