Geplaatst: 02-04-2008 16:55
[102036]Ik heb hier een SsangYong Musso met een oude Mercedes 601 motor in. De polie op de inspuitpomp voor de aandrijving van de vacuumpomp was afgesleten. We hebben alles gedemonteerd en vervangen en vanaf toen krijgen we de motor niet meer aan het lopen zoals het hoort. De motor schud,rammelt, rookt en draait precies niet op 4 cilinders. Als je de leiding naar eerste injector openzet valt hij stil... doe je dit bij de anderen, dan verandert er nauwelijks iets. We zijn reeds geruime tijd met dit geval bezig ! Tal van mogelijkheden van inspuitmoment zijn al geprobeerd zonder resultaat.
Volgende dingen zijn reeds gebeurd :
compleet nazicht en afstelling brandstofpomp bij Dieselcenter
compressietest : allen 30-32 bar
BDP controle met olie : teken op polie is correct
controle merktekens nokkenas
Wij monteren de,met pen geblokkeerde, pomp op 15 graden na BDP zoals voorgeschreven.
Wie heeft ervaring met deze dingen ? Wat kan er misgelopen zijn ? Alles lijkt zo logisch en toch geraken we er niet uit !