distributieriem 1 tand versprongen

7 reacties

Opgelost

Merk
Audi
Model
A3
Type
TYPE 8L
Onderwerp
Motor
Motorcode
1900 tdi 90 pk
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 04-02-2010 1:59

hallo iedereen

ik heb hier een audi a3 waar de distributieriem een tand versprongen is, ik heb deze nu weer juist gelegd en de motor draait perfect, geen kleppen geplooid, nu is mn vraag, ik heb de dbriem en bijhorende spanrollen en waterpomp gedemonteerd, ik zie daar niets aan, de riem lag er nog maar ongeveer 55000 km erop

spanrollen zijn nog goed en waterpomp is ook nog goed, ik zal deze allemaal terug vernieuwen, waardoor kan deze distibutiriem 1 tand versprongen hebben? dat is mn grote vraag, het was wel gesneeuwd en -8 gevroren

zou dat daarmee te maken kunnen hebben, koelvloeistof was -30

mvg mario