Volvo motor 1.6i slaat niet aan.

2 reacties

Merk
Volvo
Model
440
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1994
Brandstof
Benzine

jhtberns

Lid sinds: 27-10-2008

Bijdragen: 12

Geplaatst: 12-02-2009 1:04

Hallo,


Ben met een volvo bezig ivm slecht lopen motor. Om te controleren of de bougiekabels lek waren had ik deze met glassex ingespoten. Hierdoor ging die ietwat slechter lopen. Heb de motor vervolgens afgezet door een stekkertje van de bobine af te trekken, hoefde ik niet naar het contactslot te lopen. Daarna verdelerkap gereinigd en opgeschuurd om een btje aanslag te verwijderen..


Sindsdien slaat de auto niet meer aan. Hij krijgt nog steeds brandstof en hij vonkt ook op alle cilinders. Doe dit wel vaker en nog nooit voorgekomen dat de motor daarna niet meer start. 


Mijn vraag is of je door een stekker van de bobine eraf te trekken de motorcomputer kan beschadigen?


De motor ploft vanuit de uitlaat en draait goed rond totdat hij in ene keer terugvalt (net of de compressie tegenwerkt door een verbranding) vervolgens draait hij weer goed.


Bij voorbaat dank.