Motor slaat spontaan niet meer aan (3 cil 1.2)

10 reacties

Opgelost

Merk
Volkswagen
Model
Polo
Type
Polo IV
Onderwerp
Motor
Motorcode
AZQ
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Benzine

zweed

Lid sinds: 08-01-2008

Bijdragen: 214

Geplaatst: 24-02-2009 20:43

Ik heb bij deze auto een apk keuring gedaan en een draagarmrubber voor vervangen. Na het afmelden van de apk wou ik de auto naar buiten zetten. Ik kon vanaf toen de motor niet meer aan de praat krijgen, heb toen de bougies vevangen omdat er een benzinelucht hing (verzopen) dit heeft niks geholpen. Vonken doet ie en benzine krijgt ie ook. Compressie nog niet gemeten omdat de auto gewoon liep vanmorgen.


Foutcode: katalysator onvoldoende werking code weet ik zo niet meer.


Mijn vraag is:


Ik lees hier dat de distributieketting een zwakke punt is bij deze motoren en vermoed dat ik nu hetzelfde heb, ik hoor de ontsteking in de uitlaat polffen tijdens het starten nl. Kan er ook schade aan de kleppen ontstaan door de versprongen ketting?


 


Gr, Pechvogel