inhouden bij koude motor

Merk
Mazda
Model
6
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.8 sportbreak
Eerste inschrijving
januari 2004
Brandstof
Benzine

pascalstegers

Lid sinds: 04-01-2008

Geplaatst: 04-01-2008 19:06

Hallo,


ben in bezit van een Mazda 6 1.8 sportbreak uit 2004 en heb het volgende probleem.


Bij koude motor is het net of ik mijn voet niet goed stil kan houden op het gas pedaal wat overigens niet zo is. Bij constante snelheid is het net of ik steeds gas geef en weer los laat en dat continu alleen bij een koude motor. Zodra de motor warm is is er niets meer aan de hand. Ook vindt ik het brandstof verbruik wat aan de hoge kant 9.9 liter op 100 km met een rustige rechter voet. De auto start ook slecht (niet altijd) als ik maar een klein stukje heb gereden en de auto geparkeerd heb gehad en weer wil starten dan duurt het langer dan normaal.


Graag jullie reactie.


Groet Pascal