Geplaatst: 03-07-2008 23:21
Ik heb een VR6 van 1994, wanneer ik vanuit een laag toerental gas geef reageert de motor niet meteen op het gas, verslikt zich als het ware, en komt dan vergezeld van wat stotteren op gang.
Tevens merk ik, dat wanneer ik zo ongeveer tussen de 3000 en 4000 toeren rijdt, en dan iets gas bij geef, dat hij het ene moment wel, en het andere moment niet het volledige vermogen ter beschikking heeft.
Verdere info: Met koud weer loopt de motor beter dan bij warm weer. Als de motor koud is, reageert hij beter op het gas dan wanneer de olietemperatuur zo rond de 70 graden zit. Bij vol gas geven vanuit een wat hoger toerenal (bv. 4000), lijkt er niks aan de hand te zijn.
Waar o waar zou dit aan kunnen liggen: LMM, Lamba-sonde, inlaatklep, onsteking (DIS), bougiekabels (rood), rek op ketting bij gasgeven (170.00Km)?
Alvast bedankt voor je reaktie!