storingslampje brandt: INLAATLUCHT

10 reacties

Merk
Renault
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
1.9 DCI
Eerste inschrijving
januari 2003
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 15-03-2009 14:35

[124624]Klacht was vrij plotseling opgetreden: geen trekkracht (max 2500 toeren en dit werd steeds minder) en storingslampje samen met voorgloeilampje brandt. Blijkt de EGR-Klep gebroken en na het vervangen en wissen van de storiing (inlaatluctcircuit) was het probleem over en liep de auto weer normaal.

Tot er gisteren, na een week probleemloos te hebben gereden weer hetzelfde gebeurde. Uitlezen geeft wederom aan INLAATLUCHT CIRCUIT en omdat dit met een Snap-on scanner is uitgelezen ( code 332) en er geen Renault code verschijnt hoop ik dat er iemand een aanwijzing kan geven wat deze stoiring zou kunnen betekenen.

Ook komt de storing van CIRCUIT GLOEISYSTEEM te voorschijn, (code 233) maar ik verwacht dat dit er niets mee te maken heeft???

Siem