Acculampje brand tijdens acceleratie

4 reacties

Merk
Ford
Model
Mondeo
Type
Onderwerp
Elektronica
Motorcode
Traktorblok
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 03-10-2009 12:36

Mondeo uit 2000, oude model met 1.8td motor

Volgende probleem:

Als de auto optrekt gaat het acculampje branden. Ook gaat de meter voor de koelvloeistof met de toerentalmeter mee.

Ik heb de dynamo vorig jaar laten reviseren, profesioneel. dynamo toch voor de zekerheid doorgemeten. met stationaire loop bleef hij mooi rond de 13,7 tot 14,5 Volt zitten.

Daarna heb ik op een beetje beuhaasmanier de multimeter aan de ruitenwissers vastgemaakt om tijdens het rijden te meten.

Ook nu geen vreemde waardes. ook niet toen het lampje aanging en de temperatuur meter ging dansen.

Wat kan het zijn?