startblokkering gaat aan na stroom"dip".

2 reacties

Opgelost

Merk
Citroën
Model
Saxo
Type
Saxo
Onderwerp
Elektronica
Motorcode
tud1.5
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 05-04-2009 20:55

Beste techneuten:

Ik heb een probleem auto en weer eens te weinig tijd om te zoeken.

De auto is een SAXO diesel 1.5 ,met lucas pomp.

Startblokkering lamp knippert en accu is zwak.

Met nieuwe accu sleutels ingeleerd, lamp blijft dan uit.

Na de eerste startpoging gaat delamp weer knipperen , en dus niet meer aanslaan.

Ik denk dat electrische afslag (waar een deel van de beveiliging in zit) defect is.

Is iemand bekend met dit probleem??

Groeten John