Geplaatst: 23-02-2009 20:28
[123174]Wie kan mij helpen?
Wij hebebn een probleem met een Ford Mondeo 2.0 Tdci met jatco automaat.
De motor van dit voertuig loopt heet wanneer er met een aangekoppelde caravan (1500Kg) tegen een lange en flauwe helling ( +/- 5%)op gereden word.
Wij hebebn dit probleem nooit kunnen vast stellen, echter de klant heeft dit probleem al bijna 3 jaar en ervaart dit alleen tijdens de vakantie ( en dan wil je dit juist niet!!)
Wij hebben beide thermostaten, de waterpomp, de radiateur en de koelvin reeds vervangen zonder het gewenste resultaat.
Is er een Ford specialist onde jullie die dit fenomeen eerder heeft mee gemaakt, Ford leverd geen extarne oliekoeler voor de jatco icm Dieselmotor.
Ook ons advies om de automaat terug te schakelen om op die manier meer toeren ( = hogere circulatie in het koelsysteem) te krijgen heeft niet her gewenste resultaat gehad.
Wij willen als officieel Ford dealer onze klant graag helpen, wie helpt mij?
Ruud van maarseveen
Aftersales manager
Ford Roeleveld maarssen B.V.