Geplaatst: 09-01-2008 22:23
johnlans:
Rene, bij motoren met deze respectabele km standen in kombinatie met handbak (en dus een koppeling) kan het voorkomen dat het axiaal lager van de krukas is versleten. Bij het intrappen van de koppeling schuift dan de krukas op, bij stationair draaien wordt de weerstand te groot en de motor slaat af. Controleer de axiaalspeling van de krukas eens door tussen de krukaspully en de motor een bandenlichter te zetten. Succes!
Hallo Antwoorders, bij deze onze dank, (bij de jonge motoren minder dan 200.000km) was het de inlaat vuil, wat niet zou mogen zijn, klep af stelling heel nauwkeurig gedaan en probleem is van de baan.
Bij de 388.000km is er nog geen oplossing.......zelfs niet de krukas speling, welke nog redelijk goed ( VOLVO hé) zou moeten zijn volgens mijn Zoon.
Groeten en dank U, Rene