Geplaatst: 09-02-2010 23:04
[148259]Hallo,
Ik heb een vito (nw.model) binnengekregen met startproblemen (na het doordraaien van de sleutel geen geluid of beweging). de startmotor maakte al een tijd rare geluiden en daarom deze eerst maar vervangen. Nu hoor je het relais wel klik geven als je de sleutel doordraaid, maar gelijk daarna vallen alle lampen op het dashboard uit en valt de stuurspanning op het startrelais weg. Als ik de stuurspanningsdraad loshaal van de starter blijft er bij het doordraaien van de sleutel wel 12 volt op staan. En als ik de stuurstroomdraadaansluiting op de starter een andere 12v geef gaat de motor gewoon rond en slaat deze aan. Ik heb het idee dat er een slechte massa op het contactslot zit, alleen heb ik geen schema van de aansluitingen hiervan. Dus mocht iemand een legenda van de pinbezettingen van het contactslot hebben, of dit probleem herkennen dan hoor ik het graag.
Groeten Erik