Geplaatst: 16-06-2008 22:48
[106293]Stationair blijft hij draaien, maar geef je gas, gaat hij amper in toeren en durft ook stilvallen. Is precies iets dat de motor tegenhoudt.
Geen "check-engine lampje"
Misschien te weinig lucht?? Dus we controleren luchtdoseerklep.
Luchtdoseerklep staat open, vacuumdarmpje eraf getrokken (klep dus 100% open). Motor wil nog altijd niet in toeren.
Volgende punt, Uitlaat verstopt?
Ik maak de EGR-aansluiting op het inlaathuis los. Er zat stationair volgens ons wel redelijk veel druk op dit buisje, en nu wit de motor wel in toeren gaan!
Dus wij in de veronderstelling dat de uitlaat toe zat. Uitlaatlijn vlak achter de turbo losgemaakt, EGR-buisje terug aangekoppeld op het inlaathuis -> motor weer niet in toeren willen gaan!!
Volgende stap, turbo verstopt??
Ik demonteer de turbo, EGR-buisje is nog altijd aangekoppeld en wat blijkt, motor gaat wel in toeren!
Fax naar STR, mogen nieuwe turbo monteren.
Vandaag nieuwe turbo erop, start de wagen, weer niet in toeren willen gaan!!
Dus een verstopte uitlaatlijn kunnen we wel uitsluiten nu... (is gelukkig nog garantiegeval)
Dus EGR-buis afgekoppeld, motor wel in toeren. Zou het dan kunnen zijn dat de motor gewoon teveel "vuile uitlaatlucht" krijgt en daarom niet in toeren kan gaan?
En kan iemand zeggen hoeveel % een EGR-klep stationair open staat??
Want als we parameters lezen, staat bij RCO en duty-cycle "0%" en toch komt er stationair uitlaatlucht uit dat buisje dat op de inlaatcollector zit...
We zitten ook met een inspuitvervroeging van 41graden!? Dit kan toch ook helemaal niet??
Ik vertrouw de Lexia op sommige punten niet altijd, maar dit vind ik toch wel heel raar...
Iemand raad?
Groeten