Geplaatst: 08-03-2009 13:54
[124096]Hallo ,
Bij deze vw golf 1,4 16v motor gaat het olie lampje rond de 2500 rpm a 3000 rpm spontaan branden zelfs met de stekker los op de sensor aan de cilinder kop vervanderd er qua melding en omstandigheden niets .....
Reeds uitgevoerd :
Nokkenashuis gedemonteerd ivm eventuele verstopping olie kanalen alles door geblazen etc zonder resultaat geen verstopping te vinden .
Olie druk sensor aan cilinderkop reeds vervangen , zonder resultaat
Carterpan gedemonteerd oliezeef gereinigd ( sludge vorming )
Carter ventilatie gedemonteerd en gereinigd ........ Sludge vorming , echter zonder resultaat .
Niveau sensor gewisseld in carterpan met ander exemplaar
Olie druk gecontrolleerd waarden kloppen met wp handboek
Bedrading gecontrolleerd
Als ik het stroomloopschema naloop begin ik mijn twijfel te krijgen over het instrumentenpaneel ............gezien er maar 1 draad vanaf de sensor komt en even naar een 14 polige verdeeld doos gaat waarna rechtstreeks op het istrumentencluster binnen komt ...
iemand enig idee of ervaring in deze ???