Geplaatst: 19-10-2008 13:34
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met een Ibiza SDI. Sinds kort verbruikt de auto veel meer als normaal, ook gaat hij niet harder meer als 140 km p/u. Er zat een storing in betreffende de EGR, ik heb de klep gecontroleerd en gereinigd (deze was nog aardig schoon en gangbaar). Hierna is de auto nog slechter gaan lopen, stotteren en inhouden. Vervolgens heb ik het vaccuumklepje vervangen, deze gaan nogal vaak kapot heb ik me laten vertellen. Dit maakt echter geen verschil. Als de stekker van dit vaccuumklepje eraf is rijdt de auto best goed behalve verbruik en topsnelheid dan.
Wellicht heeft iemand een goede tip of advies.
Alvast bedankt.