motor start niet,in ieder geval is de turbo defect

3 reacties

Opgelost

Merk
Volkswagen
Model
Transporter
Type
T5
Onderwerp
Motor
Motorcode
1896 cm3
Eerste inschrijving
januari 2005
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 11-11-2009 21:57

Hallo, van deze wagen is de turbo in elkaar gelopen.ik wilde graag de mechaniche staat van de motor even algemeen controleren voordat ik een andere turbo monteer.Ik heb de luchtslangen er nog af liggen.de motor staat wel op tijd.Tijdens het starten van de motor heeft de motor wel de 1ste 3 seconden de neiging om aan te slaan maar meer ook niet.N.b ik heb de wagen nog niet uitgelezen.na een seconde of 10 starten begint het olielampje te knipperen,kan het zo zijn dat er door te weinig oliedruk het stuurapparaat de boel niet vrij geeft?Het te korte oliedruk kan te verklaren zijn doordat de turbo kapot is, de olie sijpelt er namelijk wel een beetje onderuit.mogelijkheid om een lektest uit te voeren heb ik niet echt.Wagen ook geprobeerd nog aan te slepen maar wil het dan ook niet doen.Moet ik nu toch eerst een nieuwe turbo monteren??Wie o wie kan me een beetje op weg helpen hoe nu te handelen??Alvast bedankt.