olie in koelsysteem na gebroken distributieriem

5 reacties

Merk
Opel
Model
Vectra
Type
Onderwerp
Motorcode
x18xe
Eerste inschrijving
januari 1996
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 04-02-2009 19:12

[121552]Klant is met de klacht gekomen dat de distributieriem is gebroken na het starten.

Nieuwe riem gemonteerd om te kijken of wilde starten.

Liep direct bij de eerste slag.

Voor de zekerheid nog compressie gemeten om te zien of er toch geen klep scheef was.

Dit was niet het geval. Auto liep verder ook goed.

Na dag of 3 komt de klant terug met de mededeling dat de motor iedere keer te wrm wordt en dat er bruin spul uit het koelvloeistof reservoir komt.

Kop gedemonteerd en laten afpersen hier was niks mis mee volgens revisie bedrijf.

Kop is ook gevlakt.Was alleen licht ingevreten maar kon geen kwaad volgens revisiebedrijf en opel dealer.

Ik kon niet meer zien of de pakking ergens was doorgeslagen omdat deze kapot was gegaan met demontage.

Na een dag of 3 rijden werd de motor weer warm en kwam er weer bruine drap uit het koelvloeistof reservoir.

Heeft deze auto toevallig een warmte wisselaar of heeft iemand anders nog een idee voordat ik de kop erweer afhaal om hem nogmaals te laten afpersen nu ergens anders.