enorme rookwolk

Merk
Opel
Model
Astra
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.7 dti
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Diesel

haentjens

Lid sinds: 27-03-2009

Geplaatst: 27-03-2009 15:07

Onlangs kocht ik een astra 1.7 dti. De wagen stond al 3 jaar stil. Ik wil de wagen in orde stellen en toen ik er andere olie opdeed en hem starte en wat gas gaf kwam er een enorme witblauwe rook uit de uitlaat. Ik controleerde nogmaals het oliepeil en heb er wat olie afgedaan. De rookwolk blijft en als ik een beetje gas geef, slaat de motor op hol. Ik leg hem dan stil en de motor blijft nog een paar tellen doorrazen. Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen ?