Geplaatst: 23-01-2008 20:50
[97516]Beste Roverspecialisten,
Heb een 75 binnengekregen met een defecte airco-compressor (vastgelopen) en de trillingsdemper op de krukas. Deze laatste waarschijnlijk doordat de belasting vanaf de compressor veel te hoog was. Na Spoelen, montage v/e nieuwe compressor en dito trillingsdemper was alles ok. Na een tijdje proefdraaien begon de koppeling v/d compressor plots stuiterend in te schakelen. Na kontrole v/d drukken bleek de hoge druk veel te hoog op te lopen, doordat de ventilator niet werkt. De relais die deze stuurt wordt wel bekrachtigd vanop het moment dat men de climtronic inschakeld. Als ik de relais overbrug werkt deze nog niet, dus ventilator defect. Tenzij? Weet er iemand of de ventilator PWM gestuurd wordt of via directe voeding, of is een defecte ventilator een veel voorkomend probleem?
Alvast bedankt op voorhand
Stefan Nollet