Stoteren bij 2000 rpm Peu 106

20 reacties

Merk
Peugeot
Model
106
Type
Onderwerp
Motorcode
1.4 XS 8v
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 26-12-2009 0:51

[144284]Hallo

Tot mijn verbazing lees ik een probleem met een 106 bij 2000 rpm wat ik momenteel ook bij een 106 heb.

Jammer dat er (nog) geen oplossing vermeldt is.

Een 106 1997 met een multipoint injectie van Magneti Marelli schokt vrij erg in de 4e versn bij 2000 rpm en ook in de 5e bij 2000 rpm, alsof er een wiel los zit!

Versnellingspook schudt, hele auto schudt, geef je gas dan is het weg, laat je gas los is het ook weg, laat je de auto freewheelen met koppeling in is het ook weg.

Als je wat rond rijd heb je er niet veel last van maar rijdt je wat langer met een constante snelheid met 2000 rpm dan is het vrij erg.

Volgende gedaan:

Bougies

Bobine

Bougiekabels

Injectoren incl gallerij en drukregelaar

benzinedruk

Opbrengst benzine

Benzine filter

Tank leeg gepompt en met nieuwe benzine gevuld

Toevoeging in de brandstof gedaan

Klepspeling

Distr timing

Compressie

Lambda signaal

Uitlezen geeft niets aan, ook niet bij de dealer (deze weet het ook niet meer.....)

Motorsensoren apart gemeten, inlaatspruitstukdruksensor, gasklepschakelaar, inlaatluchttemp sensor, watertemp sensor.

BPD sensor

Injectie computer verv (gebruikt)

Uitlaat en kat (verstopping)

Aandrijving contr (as rechts verv)

Massa blok

Massa ECU

Laadstroom

Accu vervangen

Heeft iemand een oplossing???? Heb de auto al 3 maanden in de werkplaats en ik weet het niet meer.....

Groet

Anne

Citrofiel.nl

Online