Geplaatst: 19-05-2008 21:17
Probleem: Na de koude start behoorlijke blauwe rookpluim uit de uitlaat. Dit duurt ongeveer 5 kilometer. Als de motor warm is zijn de klachten weg. Motor slaat goed aan, loopt goed stationair, geen bijgeluiden en trekt goed. Ook de turbo hoor je dan fluiten/draaien zoals dat hoort. Soms wat olie bijvullen, maar geen overdadig olieverbruik (nog niet goed bijgehouden/heb auto net). Speling op turbolagers gecontroleerd en is goed. Wie heeft ervaring met deze 6 cilinder BMW motor en kan helpen?
Met vriendelijke groet, gevo67