Geplaatst: 21-05-2009 12:31
[129067]Koelsysteem geheel gecontroleerd, cylinderlektest uitgevoerd geen afwijking waargenomen.
Thermostaat reeds vervangen incl radiateur met dop en systeem ontlucht.
Verdamper naar beneden verplaatst ivm hoogte.
Waterpomp gecontroleerd ivm schoepenwiel en draairichting gecontroleerd.
Cylinderkoppakking vervangen en cylinderkoppen af laten persen.( eigenlijk omdat we twijfelde aan zittingen cylinderkop)
Ventilator slaat in en het vreemde is dat op dat moment het niveau in de radiateur erg snel zakt.
We hebben de motor zonder thermostaat laten draaien maar dan is er nog meer onder en overdruk in het systeem, dwz de opvoerdruk van de pomp naar de radiateur is zo groot dat de bovenste radiateur slang druk opbouwd,
Nu zal iedereen denken de radiateur doorgang is een te grote weerstand maar niets is minder waar dat deze nieuw is en weer door ons is gecontroleerd met heet leidingwater om te kijken of deze overal even warm wordt en doorstroming gecontroleerd.
De temperatuurmeter blijft normaal aangeven!
Ook verdamper kortgesloten zodat we zeker weten dat er geen LPG in het koelsyteem kan komen.
Alle leidingen en slangen zorgvuldig gecontroleerd incl rekening houdend met loszittend rubber aan de binnenzijde.
Kachel wordt goed heet incl warmtewisselaar bij oliefilter is een goede doorstroom aanwezig.
Wie heeft er nog suggesties ?