Geplaatst: 01-05-2010 21:56
[154556]Hallo,
deze Saxo 1.4 heeft een zeer vervelend probleem
Het stationair toerental is niet goed te krijgen, draait verhoogt stationait op +/-2500tpm, alles al gereinigd, gasklephuis al uitgewisseld.
Geen foutcodes, alleen 1 X o2 sensor.
Soms als je aan het rijden bent dan is het even goed, laat je de gas los dan draait hij netjes 900tpm, maar doe je de auto uit dan loopt hij gelijk weer 2500tpm
Kan geen lucht lekkages vinden, heb een speciaal rookapparaat om luchtlekkages op te sporen , niks.
Het co gehalte is erg hoog +/- 7%, en de injectie tijd is ook hoog, als hij 2500 tpm loopt is dat zo'n 6.7ms, verder kan ik in de data geen vreemde dingen zien.
Herkend iemand dit probleem?