Geplaatst: 22-11-2009 0:29
[141891]hallo mede collegas
ik heb hier een xantia staan 18i 16v van 98
de distributieriem was gebroken waarschijnlijk omdat de eigenaar deze nog nooit had laten vervangen met 170k op de klok
ik heb de cylinderkop vervangen door een goede 2de hands
nu als ik de nokkenas tandwielen vast zet in de daarvoor voorziene gaatjes met stiftjes, dan staat er van cylinder 1de uitlaatkleppen open en bij 2 de inlaatkleppen open
de krukas polie heb ik ook ook vastgezet met een pen en dan staan de 2 buitenste zuigers beneden en de binnenste boven waardoor het onmogelijk is om het cylinderkop zo terug te plaatsen.
ik heb reeds enkele malen alles gecontroleerd en volgens het schema dat ik heb zou het zo moeten?????
wat doe ik verkeerd?
het cylinderkop is geplaatst indien ik de nokkenassen vastzet in de daarvoor voorziene gaatjes en als ik dan voorzichtig de polie op zijn plaats probeer te draaien dan voel ik duidelijk dat de zuiger de kleppen raken...............
heb al vanalles geprobeerd en geraak er niet uit. heb het karter verwijderd en de krukas ziet er onbeschadigd uit.................