Geplaatst: 03-12-2009 10:10
[142666]Goede morgen allemaal.
ik heb hier een Renault Clio die in eerste instantie als storing had dat de auto niet wilde starten, op het moment dat je de contactsleutel omdraaide begonnen er onder de motorkap wat relais te tikken en gebeurde er verder niets. Na wat zoeken en de dealer gebeld te hebben of dit probleem bekend was niet echt iets gevonden, tot ik in ESI las over een storing waarbij water via de kabelboom in de relaiskast liep, waardoor de aansluitingen oxideerde. Ook de accu was slecht, dus ondertussen wat gerommeld bij de relais kast, en hup, hij liep weer zonder problemen. Accu vervangen, auto starten, nooit meer doen. Na een behoorlijke tijd zoeken en proberen op gegeven moment nieuwe relais erin, en hij deed het weer (ik had er al andere ingehad, en dat hielp in eerste instantie niet). Klant heeft de auto weer meegenomen, komt na een paar dagen weer terug, auto start niet/slaat niet aan. Uitlezen, storing krukas positie sensor. Al eens vervangen, maar goed, nu een originele gehaald met kabelset, gemonteerd, starten lopen. Klant neemt auto mee, na twee dagen zelfde verhaal. Als je de auto start dan knippert het MM-lampje soms, op het moment dat je gas geeft gaat het uit. Gas loslaten, lampje weer knipperen. De foutcode die hij dan aangeeft is startonderbreking niet herkend (hij loopt dus wel! ). Ook gebeurt het dat je de auto wil starten, hij niet aanslaat maar wel goed rondgaat, als je dan gas geeft slaat hij wel aan (met moeite). Ook kan het gebeuren dat je de sleutel omdraait maar er gewoon helemaal niets gebeurt behalve dat de lampjes op het dashbord aangaan.
Kortom een heel verhaal; ik heb dus al vervangen: de BDP sensor, de accu, de startmotor, de relais in de relais kast, de bedrading helemaal nagelopen, massapunten gecontroleerd en ik weet het op het moment even niet meer.
Heeft hier iemand nog ideeen??