loopt raar (stationair, alleen stilstaand)

15 reacties

Merk
Ford
Model
Escort
Type
Onderwerp
Motorcode
1.6i 8v (multipoint)
Eerste inschrijving
januari 1991
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 12-12-2009 20:00

[143335]Hallo, ik heb een escortje, maar hij loopt niet helemaal goed.

Ik heb de volgende dingen aan de auto gedaan, het heeft wel iets geholpen, maar er is nog een ding;

- Kleppendekselpakking was lek, is gerepareerd.

- Carterdamp systeem doorgespoten met remmenreiniger en luchtspuit.

- Gasklephuis schoongemaakt

- Luchtomloopklep schoongemaakt

- Luchtinlaat losgehad en schoongemaakt

- Nieuwe bougiekabels

- Nieuwe bobine (vonken zijn nu goed en regelmatig, eerst niet)

- Verkeerde olie (en te veel), heb een flush door de motor gegooid, geleegd en daarna gevuld met volsynteeth

Als ik gewoon rijd, loopt de motor prima en vrijwel schokloos. Alleen als ik dan bij een stoplicht kom, en ik laat hem rijdend stationair draaien is er niks aan de hand. Maar als ik tot stilstand kom, begint 'ie weer te hokken en te stoten. Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Ik dacht zelf misschien vervuilde injectoren.. Ook verlies ik veel koelvloeistof, het komt bij mijn waterpomp vandaan. Ik denk dat het alleen de keerring is, want mijn kachel wordt wel gewoon goed warm (als er genoeg kvs inzit natuurlijk).

Deze auto heeft trouwens geen luchtmassameter (standaard).

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen,

mvg, Jasper