Geplaatst: 22-08-2008 20:48
heb meegemaakt dat stukjes inlaatkanaaluitschakelklep (ekas) tussen de inlaatkleppen terecht waren gekomen klep sloot slecht tot niet meer af. controleer eerst compressie einddruk en doe een cilinder lektest. meestal is ook de egr extreem vervuild door het rijden met defect inlaatspruitstuk. welke kleur is de rook??? heb je basisafstelling ekas gedaan en heb je de werking van de stelmotor ekas gecontroleeerd motortje gaat ook wel een stuk.