rokende uitlaat en zwaarder motorgeluid

3 reacties

Merk
Opel
Model
Frontera
Type
Onderwerp
Motorcode
2.2
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 03-12-2009 19:41

[142707]Hallo ,

De jeep heeft twee problemen :

1 Bij het rijden gaat nét voor de turbo aanspringt een iets meer ratelend motorgeluid komen en dan komen er meestal (grijze ? ) uitlaatpluimen uit de uitlaat . Je voelt dan ook het motorvermogen afnemen . Het is alsof er een dood moment is en dat de turbo een fractie te laat aanspringt , want bij een weinig gas bijgeven slaat deze wel aan en rijdt hij verder prima .

2 Zeer regelmatig houdt de snelheidsmeter en kilometerteller ermee op : naald op nul . Dit is vaak bij bepaalde snelheden maar toch variabel , en ik heb al eens gehad dat deze terug begon te werken als je de aanjager aanzette , en ook uitviel als je deze afzet .

Wie weet raad ?

Dank bij voorbaat

Groeten