motorlampje gaat branden na doorremmen

13 reacties

Merk
Opel
Model
Corsa
Type
Onderwerp
Motorcode
1400 cc 44kw
Eerste inschrijving
januari 1993
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 11-03-2010 21:44

[150803]hoi

sinds kort gaat het motorlampje branden als ik op de snelweg door moet remmen dus bijv. bij het nemen van een afslag.

ook valt de auto wel eens stil na het remmen.

ik heb vanavond nog even gekeken omdat het bij het remmen gebeurd dacht ik dat het misschien iets met het vacuumsysteem is

nou kwam ik een slangetje tegen wat gescheurd was.

dit slangetje liep vanaf de voorkant van het gasklephuis naar de achterkant van het glasklep huis.

slangetje heb ik vervangen. ben toen weer over de sneelweg naar huis gereden en bij een afslag even doorgeremd.

en het motorlampje ging toen weer branden.

heeft iemand een idee van wat dit zou kunnen zijn?

misschien het vacuum systeem grondiger controleren?

m.v.g

jelle van veen