slecht aan slaat motor / co te hoog

2 reacties

Merk
Ford
Model
Focus
Type
Onderwerp
Motorcode
1.4 16v
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 28-03-2009 9:45

[125533]hallo allemaal,

Ik heb hier een Ford Focus 1.4 16v van 2000 twee jaar geleden aan een mevrouw verkocht. Sinds inkoop tot nu slaat de motor niet gelijk aan.

Als de motor koud is slaat de motor sneller aan dan dat als de motor warm is.

We willen dit probleem voor mevrouw oplossen en zijn begonnen met 4 nieuwe bougies / kabels en een bobine probleem nog het zelfde.

de juiste olie er in gedaan 5w30 / compressie gemeten rond de 8 bar.

De auto moest ook gekeurd worden dus even co meten, maar... het co is te hoog 2% en de lambda waarde is 0.84, op toeren is het co en de lambda waarde perfect. Een nieuwe lambda sonde gemonteerd maar het mocht niet helpen.

Nieuwe vacuum slangen op het inlaat spruitstuk gemonteerd deze waren verteerd en zogen zich zelf dicht.

Probleem is er nog. De motor heeft 150.000 km gelopen.

Ik heb nog een paar opties open staan zoals luchtmassameter / benzinepomp / gasklephuis / BDP-gever / tempratuursensor maar we kunnen dit allemaal niet zomaar gaan vervangen tot het probleem is opgelost dus willen jullie het weekend hier over nadenken en ons in de goede richting helpen.

Alvast bedankt Harm Grootenboer.