probleem lpg installatie

Merk
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

35i

Lid sinds: 17-04-2008

Bijdragen: 18

Geplaatst: 06-09-2008 14:43

Hallo Daxje,


Ik las over je probleem met de lpg installatie in de A3 en ik heb nog een aantal tips voor je.


Ik vermoed dat het probleem in jou geval aan de lambda-sonde zit. Deze installatie probeerd gewoon lambda=1 te draaien en als hij dat niet doet dan klopt de mengselregeling gewoon niet. Er mag bij koude motor alleen een rijk mengsel gemeten worden wanneer de motor nog op benzine draait, schakelt de installatie over op lpg dan zal er gewoon een mengsel die lambda=1 gemeten moeten worden, zeker als de motor warm is.


Er is een mogelijkheid om te kijken of het de lambda-sonde is en dat is door het lpg-systeem open-loop te zetten. Er moet dan een draadje van de LPG-computer aan massa gelegd worden en dan gaat het systeem open-loop, welke precies weet ik niet, maar een goede lpg-specialist die ervaren is met Necam weet dit zeker.


Veel van deze installaties zijn uit te lezen met een degelijk diagnose-programma, hiermee zijn toerental, map, tps, lambda-sonde, leerwaarden en nog veel meer van de lpg-installatie te bekijken. Kijk eens onder de motorkap en zoek of je een temperatuursensor kunt vinden in een koelwaterslang(niet de originele van de motor). Als die sensor aanwezig is kun je de lpg-installatie uitlezen met het programma monio.


Hebben de specialisten bij het 'schoonmaken' van het verdeelhuis ook het huis echt helemaal uit elkaar gehaald en met een revisiesetje weer gemonteerd of gewoon een beetje doorgeblazen? In het eerste geval zou je DFCO membraan van het verdeelhuis ook vernieuwd moeten zijn en niet meer lekken.(mits goed gemonteerd)


En misschien last but not least, is er al eens een compressietest uitgevoerd bij deze auto?


Kun je aangeven in welke omgeving je woont en welke lpg-specialist je bent geweest, misschien dat ik nog een goede kan aanraden.


Succes en gr


35i