Geplaatst: 24-02-2010 22:42
[149546]vandaag , motor opgeblazen van nieuwe KIA SPORTAGE , diesel , al rijdend op autosnelweg. Kmstand op teller bedraagt 5000 KM.
Na controle oliepeil , dubbel zoveel aanwezig als max aanduiding op peilstok.Duidelijk mengsel van olie-dieselbrandstof.
Dealer/leverancier geeft als verklaring dat regeneratieproces roetpartikelfilter verscheidene keren is op gang gezet , doch door te weinig KM , aan te laag toerental-te lage snelheid dit reinigingsproces steeds is afgebroken .Bij dit proces wordt de temp opgevoerd -grotere hoeveelheid diesel ingespoten , dit alles elektronisch gestuurd
Iemand ervaring met dit probleem.
Dealer probeert schuld naar bestuurder door te schuiven !!