Geplaatst: 29-06-2009 21:13
tweemaal hetzelfde probleem, tussentijds (ongeveer 2 maanden 4000km geen probleem meer gehad)
omschrijving probleem:
auto
wil niet starten, de krukas draait goed rond, nokkenassen draaien ook
goed rond, geeft wel een "vreemd startgeluid"dwz het is heel ander
geluid dan geen benzine en/of geen brandstof, draait ook veel
makkelijker rond.
(lijkt op geen of weinig compressie)
oplossing twee maanden terug:
1 geen foutcodes (niet op dashboard,maar ook niet op digimoto 5 EOBD)
2
na veel startpogingen, uiteindelijk alles gecleard mbv EOBD reader,
spanning acuu 5 min losgekoppeld, en hierna wil de auto moeizaam
starten, hierna afgezet, opnieuw gestart , geen enkel probleem meer,
ongeveer 4000km zonder problemen gereden?.
bovenstaande als
incident beschouwd, maar gisteren precies hetzelfde, geen reader bij me,
alleen meerdere startpogingen (ong. 2 min gestart), daarna accu 5 min
los en.... start weer (moeizaam) maar daarna weer probleemloos
-kan het de nokkenas ketting spanner zijn, kan hierdoor de timing tijdelijk
zoveel veranderen dat de motor niet start?
-kunnen de kleppen bijven "hangen"
-iemand een ander idee hoe het kan? misschien vaker gezien?
104000 km in totaal gereden
zelf
nieuw gekocht, alle onderhoud (zelf) op tijd uitgevoerd,
0-30000km onderhoud dealer, weet niet welke olie
30000-90000 zelf onderhoud, gebruikte olie torsyth van kroon 10W40
90000 gebruikte olie asyntho kroon 5w30
zou deze olie te dun zijn?