Enorm inhouden en foutcode op de toerentalsensor

6 reacties

Merk
Alfa Romeo
Model
146
Type
Onderwerp
Motorcode
1.4 16v
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 23-02-2010 23:21

[149471]Goedenavond,

Klant komt met de klacht dat de auto inhoud en dat het benzineverbuik erg hoog is..

Na uitlezen komt de fout toerentalsensor naar voren.. BDP gever vervangen maar geen resultaat..

Auto start koud moeilijk.. Als ie eenmaal gelopen heeft dan is het stationair goed maar geef je gas dan

smoort de motor helemaal.. LMM meter is al vervangen maar gaf hetzelfde resultaat..

Bij 4000tpm houdt de motor zo in dat het net is dat de toerenbegrenzer erin schiet..

Zelf zit ik te denken aan de distributietiming of aan een defecte fasesensor of nokkenasversteller..

Heeft iemand hier ervaring mee? Auto heeft 150.000 km gedraaid en de D riem zit er 30.000 km op en bijna 2 jaar..